وزیران خارجه ایران و ارمنستان ملاقات کردند

به گزارش دکتر برای تو، وزیر امور خارجه کشورمان که برای ملاقات و مصاحبه با مقامات جمهوری ارمنستان در ایروان به سر می برد، صبح امروز با آرا آیوازیان کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان ملاقات و مصاحبه کرد.

وزیران خارجه ایران و ارمنستان ملاقات کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران،وزیر امور خارجه کشورمان سفر به ایروان را فرصت مناسبی برای مصاحبه درباره شرایط ویژه منطقه توصیف کرد و با اشاره به سفر هفته جاری وزیر راه و شهرسازی کشورمان به ارمنستان، ابراز امیدواری کرد اجرای توافقات اجرا شده در این سفر به گسترش روابط دو کشور یاری کند.

ظریف قفقاز را منطقه ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسأله امنیت ملی ایران دانست و با اشاره به سیاست اصولی ایران در قبال بحران قره باغ از دهه نود میلادی، بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان به کوشش های ایران در ماه های اخیر برای یاری به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات اشاره نمود و با ابراز نگرانی کشورمان از تنش و تشنج اخیر، بر ضرورت خویشتنداری همه طرف ها و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و کوشش برای حل اختلاف به وسیله مصاحبه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر تنشی در منطقه رنج می برد، بر کوشش برای یاری به نزدیک شدن دیدگاه های دو کشور تاکید نمود و ضرورت احترام به مرزهای بین المللی، تمامیت ارضی کشورها و عدم تغییر مرزها بعنوان یک خط قرمز از سوی کشورمان را مورد تصریح قرار داد.

ظریف ابراز امیدواری کرد اختلافات در منطقه و بین جمهوری های آذربایجان و ارمنستان به سمت کاهش تنش جریان یافته و کشورهای منطقه به سوی ثبات و افزایش ارتباطات مفید برای مردم منطقه حرکت نمایند.

آیوازیان کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان نیز در این ملاقات با اشاره به دستور کار همکاری های فیمابین، بر اهمیت مصاحبههای منظم رهبران دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه در حوزه های مختلف گسترش یابد.

وی با اشاره به اختلاف مرزی ارمنستان و آذربایجان در هفته های اخیر، این حوادث را با ثبات و آرامش منطقه ناهمخوان دانست.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1714

به "وزیران خارجه ایران و ارمنستان ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه ایران و ارمنستان ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید