نخست وزیر انگلیس به واشنگتن سفر می نماید

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران: کاخ سفید اظهار داشت که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سفر دو روزه هفته آینده به واشنگتن، دیدارهایی را با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس به واشنگتن سفر می نماید

از سفر با قیمت تور کانادا از ایران لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید ضمن اشاره به سفر هفته آینده دیوید کامرون به واشنگتن، اضافه کرد: کامرون و اوباما روز 15 ژانویه یعنی پنج شنبه آینده یک شام کاری خواهند داشت.

مسائل تجاری و مالی، امنیت سایبری، ایران، مقابله با تروریسم و داعش، ابولا و اقدمات روسیه در اوکراین از مهمترین موضوعات مورد گفتگوی رهبران بریتانیا و آمریکا خواهد بود.

کاخ سفید اضافه کرد: بریتانیا یک دوست بی نظیر و نزدیک و همچنین یک متحد برای آمریکا به شمار می رود و اوباما میخواهد تا سال جدید را با همکاری با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در مورد این موضوعات شروع کند. در این نشست اوباما بر روابط خاص بین آمریکا و بریتانیا تاکید خواهد نمود.

اوباما و کامرون در حالی قصد دارند در مورد اقدامات روسیه در اوکراین نیز رایزنی نمایند که غرب بارها مسکو را به دخالت نظامی در شرق اوکراین متهم نموده است. کشورهای غربی به بهانه دخالت روسیه در اوکراین تا به امروز چندین دور تحریم های مالی و تجاری علیه مسکو اعمال نموده اند.

روسیه نیز ضمن رد این اتهامات، تحریم های تلافی جویانه ای را علیه کشورهای غربی اعمال نموده است. بحران اوکراین موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به شدت کاهش یابد و به پایین ترین سطح پس از جنگ جهانی دوم برسد. ناتو در ماه های اخیر نیروهای بیشتری را در منطقه بالتیک مستقر نموده است. اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود بهانه ای برای ناتو شده تا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش دهد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 630

به "نخست وزیر انگلیس به واشنگتن سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس به واشنگتن سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید