موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده های اف 35 به لهستان

به گزارش دکتر برای تو، وزارت خارجه آمریکا با فروش 32 فروند جنگنده اف 35 به ارزش 6.5 میلیارد دلار به لهستان موافقت نموده است.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده های اف 35 به لهستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه اعلام نموده است که با فروش 32 فروند جنگنده اف 35 شرکت لاکهید مارتین به لهستان موافقت نموده که ارزش این قرارداد 6.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

در ماه آوریل پنتاگون به کنگره خبر داد که در حال آنالیز قرارداد فروش جنگنده های اف 35 به لهستان ، یونان، رومانی و اسپانیا و سنگاپور است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای بیان کرد: فروش این جنگنده ها موجب افزایش و تقویت روابط لهستان با ناتو خواهد شد و وابستگی این کشور به تجهیزات نظامی روسیه را کاهش خواهد داد.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش این جنگنده ها چند روز پس از سفر مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده به لهستان است. این سفر به مناسبت هشتادمین سالگرد شروع جنگ جهانی دوم بوده است.

در دولت ترامپ، ایالات متحده محدودیت های اعمال شده بر فروش تسلیحات را کاهش داده و مقام های دولتی را تشویق نموده است تا نقش فعالتری در تجارت خارجی و فروش تسلیحات به کشورهای دیگر داشته باشند.

با این حال آمریکا در ماه آوریل روند حذف ترکیه از برنامه اف 35 را به خاطر اقدام این کشور در خریداری سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 315

به "موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده های اف 35 به لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده های اف 35 به لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید