موافقت بانک مرکزی با آنالیز تسهیلات 600 میلیون یورویی ویژه پروژه های استان مرکزی

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: آنالیز 600 میلیون یورو تسهیلات برای پروژه های استان مرکزی مورد موافقت نهاده شد.

موافقت بانک مرکزی با آنالیز تسهیلات 600 میلیون یورویی ویژه پروژه های استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران، مجید نیکی ملکی در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات سفر هیات دولت به استان عنوان نمود: براساس پروتکل پیش بینی شده و ابلاغی سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان مرکزی قبل از سفر جلسه ای به منظور تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری استان و مسائل و مسائل در سیستم بانکی استان ترتیب داده شد.

وی توضیح داد: در این جلسه که با حضور دکتر سیف رئیس بانک مرکزی برگزار گردید و درخواست فهرست و مقدار تسهیلات مورد احتیاج استان برای طرح های سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری مطرح و موضوعاتی دیگر همچون تامین تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و تسهیلات ازدواج است که عنوان شد.

نیکی ملکی با اشاره به اینکه براساس تواقفات اولیه صورت گرفته در این جلسه با آنالیز حداقل 600 میلیون یورو تسهیلات مورد درخواست طرح های استان مرکزی از محل صندوق توسعه ملی موافق شد که از جمله این طرح ها می توان به رح انتقال آندسازی با پرداخت تسهیلات 50 میلیون یورویی با عاملیت بانک ملت و پروژه های پتروشیمی، طرح پالایشگاه پلاسمای خون، فراوری فولاد و ... اشاره نمود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن براساس نامه رئیس کل بانک مرکزی ابلاغی به استان بیش از هشت هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج علاوه بر آنچه از ابتدای سال به متقاضیان پرداخت شده، ظرف سه ماه بعد از سفر ریاست جمهوری به استان مورد اقدام قرار خواهد گرفت، اضافه نمود: به منظور یاری به ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و افراد غیر تحت پوشش در قالب خود اشتغالی و تامین تسهیلات ارزان قیمت حدود 23 میلیارد تومان سهم استانی ابلاغ شده بود که براساس رایزنی های صورت گرفته حداقل 10 میلیارد تومان دیگر را بانک مرکزی به صورت رسمی به بانک ها ابلاغ کرد که به سقف تسهیلات اضافه گردد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی با اشاره به جلسه روز قبل از سفر رئیس جمهوری به استان که با حضور دکتر شریعتمداری برگزار گردید، عنوان نمود: در این جلسه بیش از 50 فرصت سرمایه گذاری در استان ارائه شد و خلاصه اطلاعات مالی در اختیار قرارگاه ها، شرکت های سرمایه گذاری، موسسات و صندوق ها نهاده شد و امید است که مورد توجه قرار گیرد. البته در همان جلسه مجموعه هایی چون بنیاد برکت و قرارگاه خاتم الانبیا اعلام آمادگی کردند که آنالیز روی طرح ها داشته باشند و خودمان نیز پیگیر پروژه های مهم بویژه پروژه های عمرانی شهر اراک مثل پروژه بزرگراه امیرکبیر در قالب مذاکره با شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح رونق فراوری در بنگاه های کوچک و متوسط گفت: تا به امروز بیش از 323 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات صورت گرفته است و براین اساس حدود 70 درصد تسهیلات ابلاغی استان جذب و بیش از 440 واحد تسهیلات دریافت نموده اند.

نیکی ملکی اضافه نمود: با رایزنی های صورت گرفته امکان ثبت نام در سامانه بهین یاب و ویرایش اطلاعات میسر می گردد و با توجه به اینکه بخش کشاورزی نیز از این تسهیلات استفاده می نماید موافقت شد که سقف تسهیلات که برای رونق فراوری مورد استفاده است از رقم 16 هزار میلیارد تومان افزایش یابد. براساس اخبار رسیده از وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح حمایت از رونق واحدهای کوچک و متوسط در سال آینده ادامه خواهد یافت و واحدهای معدنی و صنعتی بخش معدن نیز در فاز بعدی مشمول طرح خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 783

به "موافقت بانک مرکزی با آنالیز تسهیلات 600 میلیون یورویی ویژه پروژه های استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت بانک مرکزی با آنالیز تسهیلات 600 میلیون یورویی ویژه پروژه های استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید