ممنوعیت توزیع نذری خوراکی در شیراز

به گزارش دکتر برای تو، فرماندار شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان از تهیه و توزیع نذورات خوراکی تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

ممنوعیت توزیع نذری خوراکی در شیراز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا امیری افزود: در این رابطه، نشستی با مسئولان دستگاه های فرهنگی و مذهبی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (شاهچراغ) و سید علاءالدین حسین(ع) برگزار گشت.

او ادامه داد: در این نشست از متولیان امور مذهبی استان فارس و شهر شیراز تقاضا شد که روحانیون، مبلغان دینی و هیات های مذهبی به مردم اعلام کنند که با توجه به شیوع کرونا اگر شهفرایندان قصد ادای نذوراتی را در این ایام دارند که به شکل تهیه و توزیع اغذیه و مواد خوراکی است تا اطلاع ثانوی از این کار خودداری کنند.

فرماندار شیراز ادامه داد: در این نشست همچنین مطرح شد که در صورت صلاحدید علمای دینی شیراز، کسانی که نذوراتی را در شرایط فعلی دارند به جای تهیه و توزیع اغذیه هزینه آن را صرف تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای قشر محروم و نیازمند جامعه کنند.

امیری بیان نمود: پیشنهاد هدایت نذورات مردم به سمت نیازهای روز جامعه و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با استقبال مسئولان مراکز فرهنگی و مذهبی شیراز و یا کنندگان آنها روبرو شد.

او گفت: این مساله نیز از سوی مدیران مراکز فرهنگی و مذهبی شیراز و یا کنندگان آنها مطرح شد که در شرایط کنونی بسیاری از خیرین و متولیان موقوفات برای تهیه اقلام بهداشتی اقدام اما در تامین این اقلام به مشکلاتی روبرو شده اند که نیاز است در این راستا هماهنگی های بیشتری بین دستگاه های مربوطه انجام شود تا نذورات نیک اندیشان شیرازی و استان فارسی به سمت نیازهای روز جامعه و در جهت شکست بیماری کرونا قرار گیرد.

با شناسایی 18 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به 151 نفر افزایش یافت، تا به امروز پنج نفر از هم استانی ها به علت ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند، 42 نفر نیز با شرایط عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

در سطح کشور نیز با شناسایی 881 مورد ابتلای جدید قطعی به کووید19 تعداد مبتلایان به 8042 نفر رسید.

تا به امروز 2731 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و فرایند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

در طول 24 ساعت گذشته، 54 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 857

به "ممنوعیت توزیع نذری خوراکی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت توزیع نذری خوراکی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید