معاون وزیر راه: خروج از خط هوایی آزاد نیست ، شرکت ها اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند

به گزارش دکتر برای تو، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند، گفت: پس از قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، اعلام کردیم شرکت ها برای خروج از یک خط هوایی آزاد نیستند و شرایطی خاص دارد.

معاون وزیر راه: خروج از خط هوایی آزاد نیست ، شرکت ها اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی عابدزاده درباره نرخ سوخت حمل و نقل هوایی مسافری (هر لیتر 600 تومان) و یارانه ای که دولت به حمل و نقل هوایی پرداخت می نمایند، گفت: حمل و نقل هوایی نیز نظیر دیگر مدل های حمل و نقلی یک نوع حمل و نقل عمومی محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه نرخ سوخت هواپیما را دولت معین می نماید، گفت: با سیاست های دولت و ساختار مالی صحیح صنعت ما قطعا در قسمت خدمات هم رشد می کنیم البته این مورد احتیاج به زمان دارد.

وی بیان نمود: با شناور شدن نرخ ها و خروج از نرخ های تکلیفی، شرکت های هواپیمایی تازه وارد به ورود هواپیما هایی روی می آورند که دیگر شرکت های ما علاقمند نبودند وارد کشور نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: نرخ های تکلیفی به حمل و نقل هوایی و فرودگاه ها زیان وارد می کرد، اما با سیاست آزادسازی نرخ ها، شرکت های هواپیمایی می توانند به سمت هواپیما های کوچک نیز روی بیاورند.

عابدزاده گفت: حمل و نقل هوایی ما بیش از 30 سال دارای یک اقتصاد ناسالم بود و ما مطمئن هستیم که با اجرای آزادسازی در آینده ای نزدیک فرودگاه ها سامان می گیرد و مالی تر خواهد شد.

* شرکت های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که با وجود طرح هوانوردی عمومی چرا بعضی پرواز های غیرمالی در بعضی فرودگاه های کوچک به شرکت های هواپیمایی تکلیف می گردد؟ و اینکه راه اندازی جهت های هوایی از فرودگاه های کوچک به فرودگاه های بزرگ کشور نظیر مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد چه توجیهی دارد؟ گفت: ما پس از آزادسازی نرخ ها به شرکت های هواپیمایی اعلام کردیم که ورود آن ها در هر جهت هوایی برای این شرکت ها آزاد است، اما خروج از آن جهت آزاد نیست و شرایط خاص دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به هر حال شرکت های هواپیمایی موضوع بازرگانی و سود را هم برای ورود به یک خط هوایی در نظر می گیرند و اینطور نیست که با تکلیف و اجبار، نسبت به ورود به خط هوایی و یک شهر اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 664

به "معاون وزیر راه: خروج از خط هوایی آزاد نیست ، شرکت ها اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر راه: خروج از خط هوایی آزاد نیست ، شرکت ها اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید