مسئولیت عملیات ناکام علیه ونزوئلا رایک نظامی آمریکائی برعهده داشت

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، جردن گوریو (Jordan Goudreau) نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا اظهار داشت که مسئولیت عملیات ناکام روز گذشته علیه ونزوئلا را برعهده داشت.

مسئولیت عملیات ناکام علیه ونزوئلا رایک نظامی آمریکائی برعهده داشت

بر اساس اعلام این رسانه، این نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا به همراه یک نظامی سابق دیگر ارتش ونزوئلا دیروز قصد داشتند از راه دریا و از سَمت کلمبیا به ونزوئلا رخنه نموده و عملیاتی را برای با هدف سرنگون کردن نیکلاس مادرو رئیس جمهور قانونی این کشور به انجام رسانند.

به گزارش اسکای نیوز، جردن گوریو این عملیات را با حمایت خوان گوایدو سرنموده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا به انجام رسانده بود.

این در حالیست که نستور ریورول ( Nestor Reverol) وزیر کشور ونزوئلا دیروز یکشنبه اعلام نموده بود که ارتش این کشور پیروز شده است عملیاتی را کشف و خنثی کند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، وزیر کشور ونزوئلا در این خصوص گفت: نفوذ یک گروه تروریستی که سعی داشت به وسیله کلمبیا به ونزوئلا ورود کند، خنثی شد. این تروریست ها سعی داشتند با استفاده از قایق های موتوری در سواحل ایالت لا گئورا ( La Guaira) وارد ونزوئلا شوند؛ اما با اقدام به موقع و مؤثر نیروهای مسلح، پلیس و نیروهای ونزوئلا تعدادی از تروریست ها کشته و بعضی دیگر هم بازداشت شدند. اکنون ارتش در حال آماده باش است.

به گفته وزیر کشور ونزوئلا، این شبه نظامیان با استفاده از قایق های تندرو حمله ای را در بخش شمالی ونزوئلا ترتیب داده بودند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی 8 نفر از افراد حمله کننده کشته شده و 2 نفر دیگر از آنها نیز دستگیر شدند.

آمریکا از دو سال قبل اقدامات خود برای ساقط کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو را شروع نموده و در این راه در سال گذشته خوان گوایدو با حمایت واشنگتن و بعضی از کشورهای غربی خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 997

به "مسئولیت عملیات ناکام علیه ونزوئلا رایک نظامی آمریکائی برعهده داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت عملیات ناکام علیه ونزوئلا رایک نظامی آمریکائی برعهده داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید