مدیریت سرمایه های انسانی در دوران کرونا چگونه عملیاتی می گردد؟

به گزارش دکتر برای تو، دومین رویداد مشاوره کسب وکار با هدف توسعه و تقویت مدیریت درون بنگاهی به ابتکار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران و حمایت معاونت کسب وکار اتاق ایران از 11 بهمن امسال به مدت یک هفته به صورت آنلاین برگزار می گردد.

مدیریت سرمایه های انسانی در دوران کرونا چگونه عملیاتی می گردد؟

وبینار تخصصی مدیریت سرمایه های انسانی در سومین روز از این رویداد برگزار گردید. عبدالرضا حافظی و آرمین خوشوقتی سخنرانان این وبینار بودند و درخصوص استراتژی سازمان در مقابله با بحران کرونا، انگیزش و نگهداری منابع انسانی، آینده نگری در دوران پساکرونا و قوانین و مقررات تامین اجتماعی در دوران کرونا بحث و گفت وگو کردند.

عبدالرضا حافظی، در این نشست درباره مهم ترین ویژگی های کار و کسب در دنیای امروز صحبت کرد و عدم قطعیت و ابهام، فرصت های زودگذر، ناپیوستگی و ناپایداری، تغییرات ویرانگر را به عنوان مهم ترین مولفه های کسب و کارهای فعلی بیان کرد.

حافظی با بیان اینکه در شرایط فعلی، حرفه ای گرایی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید در نظام کار مورد توجه قرار گیرد، به انتقاد از تورم نیروی انسانی در بعضی مشاغل پرداخت و تاکید نمود باید به دنبال طراحی نظامی باشیم که مبتنی بر حرفه و عملکرد افراد است.

او تاکید نمود: هدف اساسی مدیریت استراتژیک منابع انسانی، خلق قابلیت استراتژیک به وسیله تضمین و مطمئن شدن از این نکته است که سازمان از کارکنان شایسته، متعهد و باانگیزه برای کوشش در راستای حصول به مزیت رقابتی پایدار برخورداراست.

حافظی همچنین تاب آوری در سازمان را مورد توجه قرار داد و مولفه های تحقق این هدف را سرمایه انسانی حرفه ای و مسئولیت پذیر عنوان و تاکید نمود باید سرمایه گذاری هوشمندانه ای در این حوزه صورت گیرد.

او با تاکید بر بهره مندی از تغییر و تحولات ICT در حوزه کسب وکارها، مقاومت در برابر نوآوری از سوی کسب وکارهای به ویژه سنتی را مطرح نمود و اضافه کرد: در شرایط فعلی خلق ارزش مشترک میان مشتری و فروشنده در گروی بهره مندی از این روش های نوآورانه است.

بعد از آن، آرمین خوشوقتی به ارایه توضیحاتی در مورد شرایط فعلی دورکاری و الزامات حقوق آن طبق قانون کار کشور پرداخت.

به گفته او، درآمد کارکنان در 9 ماهه اول سال نسبت به سال پیش حدود 11 درصد کاهش یافته است و بیش از 850 هزار نفر ظرف پنج ماه نخست امسال شغل خود را از دست داده اند.

او سپس به ارایه توضیحاتی درباره نحوه محاسبات و نظام پرداخت دورکاری در شرایط فعلی پرداخت و به سوالات حقوقی حاضران در این وبینار پاسخ داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1490

به "مدیریت سرمایه های انسانی در دوران کرونا چگونه عملیاتی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت سرمایه های انسانی در دوران کرونا چگونه عملیاتی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید