قطر: پس از یک دهه همه فهمیده اند بحران سوریه راه حل نطامی ندارد

به گزارش دکتر برای تو، وزارت خارجه قطر گفت: زمان ایجاد مسیرهای جدید برای حل بحران سوریه و انتقال سیاسی در این کشور فرارسیده است.

قطر: پس از یک دهه همه فهمیده اند بحران سوریه راه حل نطامی ندارد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل اسپوتنیک، لؤلؤة بنت راشد الخاطر، معاون وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه قطر در کنفرانسی در حاشیه چهل و ششمین جلسه شورای حقوق بشر گفت: زمان برای ایجاد راستاهایی جدید به سمت حل و فصل سیاسی و گذار واقعی و فراگیر در سوریه بر مبنای بیانیه ژنو 1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت فرا رسیده است.

وی همچنین بر لزوم اتحاد جامعه بین الملل جهت حمایت از مردم سوریه در رویارویی با همه گیری کرونا تاکید نمود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام نمود: حدود یک دهه از وقوع بحران سوریه می گذرد اما همچنان بحران انسانی و رنج ملت سوریه ادامه دارد. بعد از یک دهه از تنش ها، تمامی طرف ها درک کردند و به توافق رسیدند که راهکار در سوریه نظامی نیست، بلکه سیاسی است.

وی گفت: اهتمام به تحقق ثبات در سوریه و حفظ تمامیت و استقلال آن وجود دارد، باید این امر پایه و اساس هر راهکاری در آینده میان طرف های مختلف باشد.

الخاطر عنوان داشت: باید کوشش هایی هماهنگ شده جهت مبارزه با تروریسم با تمامی أشکال و نمودهای آن صورت بگیرد. اما مهم تر این است که راستا حل بحران را به سمت یک راهکار واقعی که شامل عدالت انتقالی و پایبندی به حمایت از حقوق بشر و حقوق غیرنظامیان باشد، تغییر دهیم.

معاون وزیر خارجه قطر عنوان داشت: کوشش های دبیرکل سازمان ملل و فرستاده ویژه این سازمان به سوریه جهت حمایت از فرایند سیاسی و دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز برای بحران سوریه، جای تقدیر دارد. جامعه بین الملل نیز باید از این کوشش ها در کنار کوشش های کمیته قانون اساسی حمایت نموده و تمامی عناصر قطعنامه 2254 شورای امنیت اجرا گردد.

الخاطر اضافه کرد: ادامه بحران سوریه فقط به معنای ادامه بحران سیاسی نیست، بلکه ادامه بحران انسانی است، حال با وجود تمام کوشش هایی که از جانب جامعه بین الملل جهت یاری به مردم سوریه در رویارویی با این بحران صورت می گیرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1524

به "قطر: پس از یک دهه همه فهمیده اند بحران سوریه راه حل نطامی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: پس از یک دهه همه فهمیده اند بحران سوریه راه حل نطامی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید