عدم تغییر سیاست دانشگاه های اسکاتلند پس از برکزیت

به گزارش دکتر برای تو، مدیران آموزشی و پرورشی اسکاتلند اعلام کرداند که که به رغم شرایط به وجود آمده پس از برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور پذیرای دانشجویان اتحادیه اروپا است.

عدم تغییر سیاست دانشگاه های اسکاتلند پس از برکزیت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، مقامات آموزشی اسکاتلند اخیرا خبری اعلام نموده اند مبنی بر اینکه در دانشگاه های اسکاتلند به رغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بر روی دانشجویان اروپایی باز است.

هیئت مدیره ای که این تصمیم را اتخاذ کرد، به رهبری ریچارد لاچهید وزیر آموزش و پرورش این کشور برگزار گردید.

این رؤسا به وضوح اظهار داشتند که اسکاتلند همچنان پذیرای دانشجویان اتحادیه اروپا خواهد بود و این افراد می توانند در دانشگاه های اسکاتلند به تحصیل بپردازند و یا مشغول به کار شوند.

ریچارد لاچهید اظهار کرد، تحقیقات و پژوهش در اسکاتلند توسط شهروندان اتحادیه اروپا گسترش زیادی داشته است.

وی ادامه داد، تحقیقات و نوآوری در اسکاتلندد با خطرات زیادی روبرو است ولی با حضور دانشجویان اتحادیه اروپا در کشور ما، این تحقیقات تقویت شده است.

ضمنا دولت اسکاتلند اظهار داشت که دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا که سال جاری در این کشور شروع به کار نموده اند و یا سال آینده در اسکاتلند مشغول به تحصیل شوند، واجد شرایط تحصیل رایگان در این کشور هستند.

آلاستر سیم رئیس دانشگاه های اسکاتلند گفت: کیفیت پژوهش و تحقیقات در اسکاتلند به دلیل همکاری با اروپایی ها بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 109

به "عدم تغییر سیاست دانشگاه های اسکاتلند پس از برکزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تغییر سیاست دانشگاه های اسکاتلند پس از برکزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید