طرح مدیریت تعارض منافع به صورت دو شوری آنالیز گردد

به گزارش دکتر برای تو، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی نظر کارشناسی خود را درباره طرح مدیریت تعارض منافع اعلام نمود. در این گزارش تأکید شده آنچه به صحن مجلس برای آنالیز ارجاع شده است، همچنان واجد ایرادات و مسائل جدی است. مغایرت با قانون اساسی، ابهامات جدی در سازوکارهای پیشنهادی و ناسازگاری با فرآیندهای اجرایی، کاهش قدرت ریسک پذیری مدیران و مسئولان و احتمال بالای ایجاد اختلال در انجام امور جاری دستگاه های اجرایی کشور ازجمله ایرادات موردنظر مرکز پژوهش های مجلس نسبت به این طرح است.

طرح مدیریت تعارض منافع به صورت دو شوری آنالیز گردد

این مرکز در گزارش خود آورده که محتوای طرح با بند 10 اصل سوم و همین طور اصل یک صد و دوازدهم قانون اساسی مغایرت دارد. به علاوه در این طرح باوجود تمرکز بر سفرهای رسمی مسئولین و الزام افراد به ثبت جزئیات این سفرها اما موضوع سفرهای شخصی را موردآنالیز قرار نداده است. آن هم در شرایطی که به اعتقاد کارشناسان این مرکز، تخلفات احتمالی در قالب سفرهای شخصی صورت گرفته و بعضی از سفرها خود به اسم یک هدیه به مسئولین اهدا می شوند.

به علت وجود این ایرادات مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد نموده این طرح به صورت دو شوری آنالیز گردد و در صورت موافقت با کلیات، مصوبه جهت ارتقاء و برطرف ایرادات به کمیسیون بازگردد.

متن کامل این گزارش را (اینجا) بخوانید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1800

به "طرح مدیریت تعارض منافع به صورت دو شوری آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مدیریت تعارض منافع به صورت دو شوری آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید