صدور و تمدید 114 مجوز صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش دکتر برای تو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور و تمدید 114 مجوز فراوری انفرادی و گروهی صنایع دستی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه در سال 98 اطلاع داد.

صدور و تمدید 114 مجوز صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز شنبه 30 فروردین ماه 99 با بیان این مطلب گفت: هدف از صدور این مجوزها توسعه صنایع دستی و نیز حمایت از هنرمندان این حوزه است.

او مطرح نمود: همچنین در سال 98 با هدف رونق دریافت صنایع دستی روستایی و عشایری، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال به فعالان بخش صنایع دستی استان تسهیلات پرداخت شد.

یزدان پناه میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال 98 را 10هزار دلار برشمرد و اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97، افزایش 25 درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، توضیح داد: عمده این فراوریات صنایع دستی فرش، گلیم، دست بافته های داری، سفال، سرامیک و نساجی بود که به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

او با اشاره به تأثیرات کرونا بر صادرات صنایع دستی توضیح داد: به این حوزه هم همانند حوزه گردشگری آسیب هایی واردشده که با بسته های حمایتی که در نظر گرفته شده و دولت نیز در دست آنالیز دارد، امیدواریم بتوانیم بخشی از اثرات منفی در حوزه صنایع دستی و گردشگری را برطرف کنیم.

هم اکنون 61 رشته صنایع دستی در استان فعال است و بیش از 15هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ فراوری این صنایع فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 957

به "صدور و تمدید 114 مجوز صنایع دستی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور و تمدید 114 مجوز صنایع دستی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید