سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

به گزارش دکتر برای تو، با اخراج مشاور امنیت ملی آمریکا از کاخ سفید، سه معاون ارشد وی نیز دولت آمریکا را ترک کردند.

سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی، سه نفر از معاونان ارشد وی نیز روز چهارشنبه خروج خود از کاخ سفید را گفتند.

گرت مارکس، سارا تینزلی که فعالیت های رسانه ای مشاور امنیت ملی آمریکا را به پیش می بردند اعلام نموده اند که آخرین روز فعالیت خود در کاخ سفید را سپری می نمایند.

کریستین ساموئیلیان که معاون شخصی بولتون بوده نیز تصمیم خود برای خروج از کاخ سفید را اعلام نموده است.

مارکز روز چهارشنبه گفت: باعث افتخار بود که به کشورم خدمت کنم و امیدوارم که رئیس جمهور و دولت در پیش رفتن به جلو پیروز باشند.

میک مولوینی سرپرست کارکنان کاخ سفید روز سه شنبه و پس از اخراج بولتون از کاخ سفید در جمع کارکنان شورای امنیت ملی حاضر شد و گفت که قرار نیست اخراج های گسترده در شورای امنیت ملی روی دهد.

در حال حاضر چارلی کوپرمن به طور موقت جایگزین بولتون شده است. وی پیش از این معاون مشاور امنیت ملی بوده است.

پس از آنکه ترامپ گفت که اختلافات عمیقی با بولتون درباره موضوعات متعددی داشته، انتظار می رود که معاونان نزدیک به بولتون دیگر در کاخ سفید باقی نمانند.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت از جان بولتون خواسته از سمتش استعفا کند. (جزئیات بیشتر)

ترامپ در توئیتر نوشت: شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او احتیاج نیست. من و همین طور برخی از افراد دیگر در دولت با برخی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار سپاسگزارم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.

جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا بیان کرد. او در توئیترش نوشت: من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 340

به "سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید