ربوده شدن 100 نفر از افراد قبایل شرق سوریه توسط شبه نظامیان قسد

به گزارش دکتر برای تو، شبه نظامیان قسد تحت حمایت آمریکا ده ها نفر از عشایر و قبایل عرب ساکن جنوب استان الحسکه (شمال) را بدون دلایل معین ربودند.

ربوده شدن 100 نفر از افراد قبایل شرق سوریه توسط شبه نظامیان قسد

به نقل از شام تایمز، شبه نظامیان قسد با پشتیبانی هوایی و زرهی ارتش آمریکا، اخیرا دست به بازداشت و ربایش گسترده مردم عشایر و قبایل عرب در جنوب الحسکه زده اند.

در این عملیات که از بزرگترین عملیات بازداشت اعضای قبایل عرب از سوی شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا محسوب می شود، ده ها نفر بدون دلیل دستگیر شدند.

منابع محلی سوریه گزارش دادند که شبه نظامیان قسد با حمایت نظامیان آمریکایی، طی روزهای اخیر حملات و بازداشت های گسترده ای علیه مردم عشایر و قبایل (القضاه، البوحسونی، الفاضل، الجحیش و السیاد) در روستای تل الشایر، الدشیشه در جنوب استان الحسکه انجام دادند.

منابع محلی تأکید کردند که تعداد بازداشت شدگان و افراد ربوده شده، تا روز شنبه به بیش از 100 نفر رسیده است.

منابع وابسته به عشایر شمال سوریه می گویند که دلیل این بازداشت ها و ربایش ها، تسلیم کردن مردم قبایل عرب و ترساندن آنها پس از افزایش عملیات مقاومت مردمی عشایر و شرکت گسترده آنها در اعتراضات علیه نظامیان اشغالگر آمریکاست که نفت و گاز و آرد و گندم سوری ها را به سرقت می برند.

مردم شهر قامشلی و الحسکه سوریه بارها در مخالفت با اقدامات شبه نظامیان عضو نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می شود، تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده اند.

شبه نظامیان قسد با همدستی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده، غلات، نفت و همه ثروت این کشور را به یغما می برند.

شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم ترین شهرهای این استان است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1531

به "ربوده شدن 100 نفر از افراد قبایل شرق سوریه توسط شبه نظامیان قسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربوده شدن 100 نفر از افراد قبایل شرق سوریه توسط شبه نظامیان قسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید