راه اندازی نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران

به گزارش دکتر برای تو، اولین جلسه نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمان ها و شرکت های تابعه شهراری تهران جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی، سازمان ها و شرکت های تابعه به میزبانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار گشت.

راه اندازی نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی و تهران و حومه سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل گفت: شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش کرده با بکارگیری ظرفیت های الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پل های ارتباطیِ گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و نقدها شهروندان، گامی موثر در جهت تسهیل تعامل دو سویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مسائل بردارد.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه پیش از این دیدار شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود؛ افزود: تاکنون دسترسی به سامانه مذکور بصورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام می بایست به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری دیدار مردمی می کردند.

با اشاره به ضرورت و اهمیت راه اندازی سامانه دیدار مردمی در مجموعه شهرداری گفت: خدمت به مردم توفیقی است که خداوند به ما اعطا کرده است و باید تلاش کنیم تا در کمترین زمان و به ساده ترین روش فرصت دیدار را برای شهروندان محیا کنیم.

وی شرح داد: سامانه مردمی سالیان سال است که در شهرداری و مناطق 22 گانه فعال بود و پیروز نیز عمل کرده است و این چنین سامانه ای در دولت نیز وجود دارد، اما در مجموعه شهرداری تهران پیروز تر عمل کرده است.

تقوی نژاد گفت: با راه اندازی سامانه مردمی اینترنتی به دنبال این هستیم تا بحث دولت الکترونیک یا شهر هوشمند را عملی کنیم و در همین چند ماهی که به صورت آزرمایشی کار را آغاز کرده ایم تا ضعف های آن در اولین فرصت پیگیری و مرتفع شود.

افزود: شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز این کار را مثبت ارزیابی کردند چرا که با این سیستم در همین زمان نیز توانسته ایم به طور میانگین هفتگی رفت و آمد هزار نفر را که برای دیدار مردمی در خواست ثبت نام داشتند را حذف کنیم

وی گفت تکریم ارباب رجوع دیگر در شهرداری تهران به تبدیل به فرهنگ سازمانی تبدیل شده است و ارتباطات دو سویه با مردم در بخش های مختلف آن برای مدیران اهمیت دارد.

وی گفت: طبق رصد مداومی که مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران دارد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بالاترین جوابگویی به شکایات را داشته که جای تبریک دارد.

وی در خصوص سامانه اینترنتی دیدار مردمی افزود: در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی، از طریق مراجعه به آدرس سامانه و یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران و یا سایت تهران من، می توانند وارد سامانه دیدار مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود کنند.

تقوی نژاد شرح داد: ویژگی های مهم سامانه اینترنتی دیدار مردمی، امکان رویت و پیگیری مراحل، از نوبت دهی تا حصول نتیجه جلسه می باشد؛ مکانیزم گردشِ درخواست، به نحوی طراحی شده که شهروندان پس از دیدار نیز می توانند جهت پیگیری نتایج دیدار، تصویر دستورات و نظرات صادر شده توسط مدیران ارشد را رویت کرده و پیگیری های مربوطه را انجام دهند.

وی گفت: سامانه دیدار مردمی هم اکنون به صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته و شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. در ادامه جلسه مدیران و کارشناسان سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری نظرات و در خواست های خود را در خصوص را ه. اندازی سامانه دیدار مردمی دادند.

در ادامه محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به فعالیت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در سال 85 اشاره ای کرد و گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران از همان ابتدای تاسیس با هدف مشتری مداری کار خود با راه اندازی سامانه پیام کوتاه، سامانه تلفن گویا، ایمیل و تلفن ارتباطات مردمی که در ساعات اداری از طریق همکاران در مدیریت ارتباطات جوابگوی شهروندان و مسافران بود را آغاز کرد و تلاش کرده تا تعامل خود را با شهروندان و مسافران حفظ کند.

وی همچنین از راه اندازی کمیته تکریم مشتریان خبر داد و گفت: از

اول تیر ماه 98 نیز حسب دستور مدیر عامل کمیته تکریم مشتریان را با هدف پیگیری هرچه سریع ترنقدها و پیشنهادات مسافران با حضور مدیران بخش های مختلف هر هفته تشکیل می شود.

وی شرح داد: با راه اندازی این کمیته تمامی شکایات و درخواست ها که از طریق سامانه های 137 یا 1888 ازطریق مدیریت بازرسی و ورودی های مدیریت ارتباطات به دستمان می رسد را در اسرع وقت پیگیری و پاسخ گو هستیم و در حال حاضر هیچ شکایاتی نیست که بدون پاسخ باشد.

مدیر ارتباطات و امو ربین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: روزانه در متروی تهران بیش از دو نیم میلیون و پانصد هزار سفر انجام می شود و جز بزرگترین شرکت های شهرداری تهران است و توانسته تعامل خوبی را با سامانه های ارتباطی که دارد با مردم برقرار کند چرا که یکی از برنامه های اصلی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع است.

وی گفت: در صورتی که فردی درخواست یا شکایتی داشته باشد ما از طریق این کمیته پیگیری می کنیم و اگر نیاز به دیدار با مدیرعامل داشته باشند هماهنگی های لازم انجام می پذیرد.

محمدیان در پایان گفت: آمادگی داریم تا در صورت نیاز در ایستگاه هایی که شرایط لازم را داشته باشد. دیدار مردمی را با مدیران ارشد خطوط و یا مدیر عامل برگزار کنیم.

در پایان نیز تقوی نژاد معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران از مدیریت ارتباطات امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 577

به "راه اندازی نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نظام هماهنگ ملاقات مردمی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید