دلایل تشدید تحرکات تکفیری ها در عراق

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، باقر الزبیدی وزیر کشور اسبق عراق به واکاوی تشدید تحرکات تکفیری ها و حملات آنها به نیروهای حشد شعبی در عراق پرداخت.

دلایل تشدید تحرکات تکفیری ها در عراق

وی اضافه نمود: از چند ماه قبل داعش به مناطقی از عراق نفوذ نموده و مضیف های جدید برای خود برپا می نماید و از حمایت گسترده طرفهای منطقه ای، بین المللی و داخلی که طرحهای آنها در جنگ نرم شکست خورده و به حمایت مجدد از تروریسم روی آورده اند، برخوردار است.

الزبیدی تاکید نمود: از زمان شیوع کرونا، داعش قریب به 150 یورش انجام داده است و این نشانگر رشد توان این تروریستها و حمایت داخلی و خارجی است که از آنها به عمل می آید.

وزیر کشور اسبق عراق تاکید نمود: یورش روز گذشته به رزمندگان حشد شعبی، اینکه موضوع به احیای مجدد پروژه داعش مربوط می گردد را قطعی کرد به ویژه که همزمان با آن درخواست هایی برای خروج الحشد الشعبی از مناطق آزاد شده مطرح شده است.

وی بیان نمود: فشار نظامی داعش که مورد حمایت بین المللی، منطقه ای و داخلی است با هدف فشار برای تسریع در تشکیل دولتی است که منافع بین المللی و منطقه ای را برآورده سازد.

وزیر کشور اسبق عراق خواهان حمایت از نیروهای امنیتی و حشد شعبی و قطع دستی که به دنبال بازگردانیدن فاجعه سقوط مجدد موصل است، شد.

لازم به ذکر است که عبدالکریم خلف سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای اعلام نموده بود که تعقیب تروریست های داعش از سوی نیروهای الحشد الشعبی در استان صلاح الدین همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه بیانیه خود ضمن تمجید از قهرمانی های نیروهای الحشد الشعبی تاکید نمود که قهرمانان الحشد همچنان برای دفاع از امنیت ملت عراق و حاکمیت این کشور فداکاری می نمایند.

عبدالکریم خلف با اشاره به مقاومت بامداد امروز نیروهای الحشد الشعبی در برابر عناصر داعش و درگیری با این گروه تروریستی در استان صلاح الدین گفت: در درگیری های تازه رزمندگان الحشد الشعبی و داعش در مناطق بلد و مکیشیفه استان صلاح الدین، 10 نفر از نیروهای الحشد شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 993

به "دلایل تشدید تحرکات تکفیری ها در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تشدید تحرکات تکفیری ها در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید