در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات تولیدات فراهم شده است

به گزارش دکتر برای تو، خبرگزاری خبرنگاران- احمد حسین زادگان، برای معرفی ظرفیت های استان و جذب سرمایه گذاران و توسعه روابط تجاری و مالی، شورای روابط خارجی در استان شکل داده ایم که از فردا شروع به کار خواهد نمود .

در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات تولیدات فراهم شده است

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درساری،رضاپیران رئیس اداره امور نمایندگی های وزارت خارجه با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران ملاقات کرد .

در این ملاقات که رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران حضور داشت، پیرامون افزایش حضور فعالان مالی استان در بازارهای منطقه و افزایش تعاملات تجارت خارجی مصاحبه شد .

استاندار مازندران دراین ملاقات با بیان این که این استان حدود 15 قلم مرکبات، محصولات کشاورزی و گوشتی فراوری می نماید که در بعضی از این موارد همانند فراوری برنج و گوشت سفید، رتبه اول کشور را داراست، خاطرنشان ساخت: در محصولات شیلاتی از مزایای خوبی برخورداریم و شاهد صادرات گوشت، ماهی خاویار و خاویار به بازار های هدف بودیم .

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی از مرکبات، کیوی و گل های زینتی آپارتمانی و لبنیات از جمله مزایای مهم و توانمندی های صادراتی مازندران است که در صادرات این محصولات نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است .

حسین زادگان با بیان اینکه رویکرد دولت افزایش ارتباط با کشور های همسایه است، گفت: این ارتباطات برای استان هایی چون مازندران که مرز مشترک با کشورهای همسایه است، بی شک در افزایش صادرات و شکوفایی مالی موثر خواهد بود و باید با جدیت بدنبال تحرک بیشتر در بازارهای هدف باشیم .

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات فراوریات فراهم شده است، خاطر نشان کرد : مجموعه پایانه صادراتی روماک که بابسته بندی مناسب و کیفیت محصول قابل رقابت با کشور های پیشرفته است، شروع بکار نموده است .

وی ادامه داد: جهت تشویق بازرگانان؛ استانداری مازندران تفاهم نامه ای با صندوق ضمانت اجرایی ایران امضا نموده است .

استاندار مازندران با بیان اینکه معرفی ظرفیت های استان و جذب سرمایه گذاران و توسعه روابط تجاری و مالی به وسیله دیپلماسی مالی میسر است، گفت: برای به بار نشستن این مهم کارگروه شورای روابط خارجی در استان شکل داده ایم که از فردا شروع به کار خواهد نمود .

حسین زادگان ادامه داد: امید است با توجه به زیرساخت هایی چون حمل و نقل بین المللی در استان و پایانه صادراتی و همکاری و همراهی تجار بتوانیم محصولات و فراوریات استان بیشتر از گذشته به بازار های هدف صادر کنیم .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1877

به "در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات تولیدات فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات تولیدات فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید