درگیری مسلحانه ارتش ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی در نقاط مرزی

به گزارش دکتر برای تو، وزیر دفاع ونزوئلا از درگیری نیروهای مسلح این کشور با شبه نظامبان کلمبیایی در غرب ونزوئلا اطلاع داد.

درگیری مسلحانه ارتش ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی در نقاط مرزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع ونزوئلا دوشنبه از درگیری نیروهای مسلح ونزوئلا در 72 ساعت گذشته با شبه نظامیان کلمبیایی در ایالت آپوره در غرب این کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا به شمار تلفات نیروهای این کشور در درگیری ها اشاره ای نکرد. درگیری های قبلی اواخر ماه مارس در این منطقه باعث شد هزاران غیرنظامی ونزوئلا از مرزهای کلمبیا فرار نمایند. پادرینو در اوایل آوریل نیز از دستگیری 33 نفر به همراه هشت کشته و 34 زخمی از نیروهای ونزوئلا اطلاع داد.

وزیر دفاع ونزوئلا گفت که نیروهای مسلح این کشور شماری از شبه نظامیان را دستگیر و تلفات قابل توجهی را به آن ها وارد نموده اند. وی این گروه ها را متهم کرد که به دنبال بی ثباتی در ونزوئلا هستند.

کلمبیا و مخالفان نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، وی را به پناه دادن به اعضای ارتش آزادیبخش ملی (ELN) و همچنین اعضای مخالف نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (FARC) متهم می نمایند.

کلمبیا از جمله کشورهای حامی کودتاچیان در ونزوئلا بوده است که با یاری آمریکا بارها موجب نا امنی در داخل و نقاط مرزی ونزوئلا شده است. ریس جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام نموده بود که کلمبیا برای انجام حملاتی علیه واحدهای نظامی ونزوئلا در روزهای آینده آماده می گردد.

مادورو گفته بود: مزدوران آموزش دیده تحت حمایت اقتصادی ایوان دوکه (رئیس جمهور کلمبیا) در حال آماده شدن برای انجام حمله در روزهای پایانی سال 2020 یا اوایل سال 2021 هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1625

به "درگیری مسلحانه ارتش ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی در نقاط مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری مسلحانه ارتش ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی در نقاط مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید