خبرنگاران 5 هزار و 400 دعاوی خانوادگی پارسال در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

به گزارش دکتر برای تو، ارومیه- خبرنگاران- رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: با کوشش اعضا و کارکنان شعب صلحی شورای حل اختلاف ویژه خانواده این استان، پنج هزار و 400 فقره دعاوی خانوادگی با آشتی و صلح و سازش زوجین در سال گذشته مختومه شده است.

خبرنگاران 5 هزار و 400 دعاوی خانوادگی پارسال در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

هادی صمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شوراهای حل اختلاف از بهترین ساز و کار لازم برای ایجاد صلح و سازش و اختلافات به خصوص در دعاوی خانواده است.

وی گفت: برای اینکه داشتن جامعه ای سالم نیازمند آن هستیم که فرزندان ما در خانواده ای سالم و پر از مهر، عطوفت و مهربانی به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعدادهای آن ها شکوفا گردد و شوراهای حل اختلاف در این راستا موفقیت های خوبی در عرصه بهبود روابط خانوادگی و کاهش آمار دعاوی طلاق و سیر دعاوی خانوادگی کسب نموده است.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: مهمترین رسالت شوراهای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، اشاعه فرهنگ صلح و سازش در تمامی زمینه ها به ویژه مسایل خانوادگی است.

صمدی گفت: در راستای صیانت از بنیان خانواده، شوراهای حل اختلاف در این مدت توانستند هزار و 325 فقره دعاوی طلاق را منجر به آشتی زوجین نموده و با صلح و سازش مختومه نمایند.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مردم صبر بیشتری دارند و در روابط اجتماعی سعی می نمایند احترام همدیگر را رعایت نمایند و همین امر سبب می گردد بسیاری از نزاع های فردی و خانوادگی فروکش کند لذا اگر این حالات در ماه های دیگر سال هم تعمیم داده گردد بدون شک آمار ناهنجاری های اخلاقی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه خانواده اولین پایگاه بستر ساز رشد جسمی، روانی و اجتماعی شدن هر فرد در جامعه است گفت: خانواده هایی که به حقوق و مسوولیت های خویش جاهل یا بی اعتنا باشند زمینه ساز آسیب ها و نابهنجاری های گوناگون اجتماعی می شوند و افزایش آمار اینگونه دعاوی و آسیب های ناشی از آن بسیار نگران نماینده است.

به گزارش خبرنگاران، حل و فصل ریشه ای اختلافات در دعاوی خانوادگی در اولویت این نهاد است، زیرا در صورت انجام صحیح این امر توسط شوراهای حل اختلاف بسیاری از دعاوی بعدی نشات یافته از اختلافات خانوادگی مثل طلاق، ترک انفاق، مطالبه مهریه، حضانت، مطالبه نفقه که سهم عمده ای از دعاوی را به خود اختصاص می دهد ، تشکیل نگردیده و از ورودی محاکم و دادسراها کاسته می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1616

به "خبرنگاران 5 هزار و 400 دعاوی خانوادگی پارسال در آذربایجان غربی به سازش ختم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5 هزار و 400 دعاوی خانوادگی پارسال در آذربایجان غربی به سازش ختم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید