خبرنگاران یک نابینا برای تصدی وزارت فرهنگ تونس پیشنهاد شد

به گزارش دکتر برای تو، تهران - خبرنگاران - هشام المشیشی نخست وزیر منتخب تونس که مامور تشکیل کابینه این کشور شده است ، یک نابینا به نام ولید الزیدی را به عنوان وزیر فرهنگ در لیست وزرای پیشنهادی خود قرار داد.

خبرنگاران یک نابینا برای تصدی وزارت فرهنگ تونس پیشنهاد شد

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

روزنامه تونسی الصباح روز چهارشنبه نوشت که نخست وزیر منتخب این کشور عصر سه شنبه اسامی وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد از مجلس گفت که در بین آن ها نام ولید الزیدی واقع شده است و در صورت کسب رای اعتماد مجلس، اولین وزیر نابینا در تاریخ دولت تونس خواهد بود.

الزیدی در 30 آوریل 1986 در شهر تاجروین استان الکاف تونس به جهان آمد و دو سال پس از تولد بر اثر بیماری، نابینا شد.

وی که 34 سال سن دارد تحصیل خود را از سال 1993 در مدرسه ابتدایی نابینایان النور شروع کرد و در حالی که مادرش قصد داشت او را به دلیل شرایط جسمی از مدرسه باز دارد، اصرار او موجب شد تا درس را ادامه دهد و دوره ابتدایی و متوسطه خود را بین سال های 2000 تا 2006 پشت سر بگذارد.

وی سپس به دانشگاه وارد شد و یکسال قبل مدرک دکترای خود را در رشته تخصصی زبان و زبانشناسی از دانشکده ادب، هنر و علوم انسانی دانشگاه منوبه دریافت کرد.

اگر الزیدی بتواند رای اعتماد مجلس تونس را به عنوان وزیر فرهنگ به دست آورد، همانند طاها حسین که پیش از این در زمان انور سادات رئیس جمهور فقید مصر به عنوان اولین وزیر نابینای این کشور منصوب شد برای تونس تاریخ ساز خواهد شد و طاها حسین تونس لقب خواهد گرفت.

الزیدی پیش از این به کار تدریس، ترجمه و سخنوری مشغول بوده و به انجام فعالیت های فرهنگی علاقه داشته و بر فعالیت باشگاه اندیشمندان ادبی در خانه فرهنگ شهر تاجروین برای پرورش استعدادهای ادبی جوانان نظارت داشته است و همچنین از سابقه فراوری برنامه ادبی در رادیو الکاف تونس برخوردار است.

مجلس نمایندگان تونس قرار است اول سپتامبر ب(11شهریور) رای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هشام الشمیشی نخست وزیر تونس جلسه علنی برگزار کند و به نوشته رسانه های تونس اعضای پیشنهادی المشیشی باید از مجموع 217 نماینده بتوانند حداقل رای مثبت 109 تن را کسب نمایند و در همین زمینه تعدادی از احزاب تونس حمایت خود را از دولت جدید این کشور اعلام نموده اند.

المشیشی30 روز فرصت داشت تا کابینه خود را برای رأی اعتماد به مجلس تونس معرفی کند و در غیر این صورت رییس جمهوری این کشور با منحل کردن مجلس، باید انتخابات زودهنگام برگزار می کرد.

احزاب تشکیل دهنده مجلس تونس دوم مرداد سال جاری فهرست کاندیداهای پیشنهادی خود برای احراز مقام نخست وزیری این کشور را به قیس سعید رییس جمهوری تونس ارائه داده بودند که در نهایت رئیس جمهور تونس، المشیشی را مامور تشکیل کابینه کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1192

به "خبرنگاران یک نابینا برای تصدی وزارت فرهنگ تونس پیشنهاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک نابینا برای تصدی وزارت فرهنگ تونس پیشنهاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید