خبرنگاران گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران شد

به گزارش دکتر برای تو، تهران- خبرنگاران- هیلال الور گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا خواهان برطرف تحریم های بین المللی علیه کشورهایی مانند ایران، سوریه و ونزوئلا در بحبوحه مبارزه با کرونا شد.

خبرنگاران گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران شد

به گزارش سه شنبه شب رویترز از ژنو، الور با انتشار بیانیه ای گفت: ادامه تحریم های مالی علیه کشورهایی مانند سوریه، ونزوئلا، ایران، کوبا و تا حدی زیمبابوه حق اساسی شهروندان عادی برای دسترسی به غذای کافی را بشدت تعضیف می نماید.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته خواهان تجدیدنظر در تحریم های اعمال شده علیه کشورهایی مانند ایران که با ویروس کرونا روبرو هستند، شده بود.

میشل باشلتدر بیانیه ای گفت: در این زمان مهم، هم به دلایل بهداشتی و هم برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون ها انسان در این کشورها، تحریم های اعمال شده باید کاهش و به حال تعلیق در آید.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هفته جاری در پاسخ به نامه هشت کشور دنیا علیه تحریم های یکجانبه که مانع استفاده از تمام ظرفیت ها در مبارزه با کرونا شده است، خواهان شناسایی ممانعت تحریم ها از هرگونه دستیابی به موفقیت در این زمینه شد.

آنتونیو گوترش روز شنبه در نامه ارسالی به جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، نیکاراگوئه، عراق، کوبا و کره شمالی اضافه نمود: من دولت های مربوطه شما را تشویق می کنم تا مسائل خاص و مشخصی را که کشورهای شما در زمینه دستیابی به تجهیزات و لوازم پزشکی با آن روبرو هستند، شناسایی نمایند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: بگذارید من از همه کشورهای عضو درخواست کنم تا با یکدیگر همکاری نمایند تا در مقابل همه گیرهای ویرانگر پیش رو و برای حفظ امنیت و رفاه همه بشریت، مبارزه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 910

به "خبرنگاران گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید