خبرنگاران کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد

به گزارش دکتر برای تو، نوشهر - خبرنگاران - کتاب 90 سالگی بندر نوشهر روز شنبه همزمان با پا گذاشتن این بندر به دهه نهم عمرش با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی در بندر نوشهر رونمایی شد.

خبرنگاران کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران ، این کتاب در 438 صفحه ، در بردارنده دوره فعالیت بندر نوشهر از زمان تاسیس در سال 1308 تا سال 1399 و همچنین برنامه های ساخت و توسعه آن در این دوره زمانی است.

بخشی از این کتاب هم حاوی خاطرات مسئولان دوره های مختلف بندر در زمینه ساخت و توسعه آن به همراه تصاویر متنوع از ساخت ، شروع به کار و توسعه بندر بر اساس اسناد و مدارک سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در آئین رونمایی از این کتاب گفت : کتاب حاوی تاریخ بندر نوشهر از زمان ورود نخستین کشتی به آن است.

محمد تقی انزان پور افزود : بندر نوشهر ، قدیمی ترین بندر مازندران است و در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون تن بار در آن تخلیه و بارگیری می شود و یکهزار نفر هم به صورت مستقیم در آن مشغول کار هستند.

وی ادامه داد : رونمایی از این کتاب به عنوان قدرانی از زحمات گذشته گان و همچنین شناخت بندر به نسل آینده به ویژه مردم منطقه صورت گرفته است.

بندر نوشهر به مساحت حدود 40 هکتار درحال حاضر دارای 9 پست اسکله تجاری و خدماتی بوده است و یکی از نزدیک ترین بنادر به مرکز کشور تهران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1381

به "خبرنگاران کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید