خبرنگاران کاخ سفید:همچنان آماده بازگشت به تعهدات برجام هستیم

به گزارش دکتر برای تو، تهران- خبرنگاران- یک مقام کاخ سفید در واکنش به اظهارات سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا همچنان با استفاده از دیپلماسی آماده بازگشت به تعهدات برجامی است.

خبرنگاران کاخ سفید:همچنان آماده بازگشت به تعهدات برجام هستیم

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش باراک راوید خبرنگار پایگاه خبری آکسیوس، یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه اظهار داشت: درحالیکه از واکنش ایران ناامید شدیم، همچنان با دیپلماسی معنادار آماده دستیابی به موقعیتی برای بازگشت متقابل به تعهدات در چارچوب توافق هسته ای هستیم.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد که ما با شرکای 1+5 به بهترین شکل مشورت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یکشنبه شب اظهار داشت با توجه به مواضع و اقدام های اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

خطیب زاده در راستای لزوم پایبندی آمریکا و اروپا به اجرای تعهدات خود اضافه کرد: اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستانها 5 سال پیش اجرا شده است. راستا پیش رو بسیار روشن است، آمریکا باید به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه خود انتها دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1523

به "خبرنگاران کاخ سفید:همچنان آماده بازگشت به تعهدات برجام هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاخ سفید:همچنان آماده بازگشت به تعهدات برجام هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید