خبرنگاران پوشش بیمه درمانی در استان کرمانشاه هشت برابر شده است

به گزارش دکتر برای تو، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه یکی از افتخارات عظیم جمهوری اسلامی را پوشش بیمه درمانی گسترده از زمان راه اندازی طرح بیمه همگانی در سال 73 اعلام نمود و گفت: بیمه شدگان استان پس از اجرای طرح بیمه همگانی هشت برابر شده است.

خبرنگاران پوشش بیمه درمانی در استان کرمانشاه هشت برابر شده است

کیومرث مظفری روز سه شنبه به مناسبت دهه فجر در بازدید از دفتر کرمانشاه خبرگزاری جمهوری اسلامی، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی اضافه نمود: در طول این 42 سال در حوزه سلامت جمهوری اسلامی خدمات درمانی گسترده ای به اقشار مختلف جامعه ارایه نموده است که در جهان بی نظیر است و بی انصافی است که اطلاع رسانی و به مردم بازگو نگردد.

او اضافه نمود: از زمان راه اندازی طرح خدمات درمانی همگانی 700 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند، در سال 81 در قالب طرح بیمه بستری شهری 240 هزار نفر بیمه شدند، در سال 84 بیمه همگانی روستاییان و عشایر با صدور دفترچه ارتقا یافت.

مظفری اضافه نمود: در سال 87 هم 280 هزار نفر فاقد بیمه در قالب بیمه ایرانیان با 50 درصد هزینه تخفیف درمان زیرپوشش قرار گرفتند و انتها در سال 93 با طرح جامع و کامل نظام تحول نظام سلامت کشور 380 هزار نفر در استان کرمانشاه بیمه رایگان شدند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: این در حالی است قبل از انقلاب در حوزه سلامت در مناطق محروم بیشتر از پزشکان هندی، پاکستانی، بنگلادشی و فلیپینی بودند و خدمات درمانی در سطح یک و رادیولوژی و سی تی اسکن بیشتر در مراکز عظیم شهری بود اما امروز حتی در روستاهای کشور تیم پزشکی وجود دارد و هزینه آنها رایگان توسط بیمه سلامت پرداخت می گردد.

این مقام مسوول، افراد زیرپوشش بیمه سلامت استان کرمانشاه را یک میلیون و 100 هزار نفر اظهار داشت و گفت: صدور بیمه 100 درصد رایگان برای افراد فاقد بیمه تا اردبیهشت سال 1400 وجود دارد و هیچ مانعی برای بیمه افراد وجود ندارد فقط باید اقدام نمایند.

مظفری، تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه را هزار مرکز اعم از مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی، پاراکلینک، بیمارستانی و داروخانه ای اظهار داشت.

245 درصد هزینه های درمانی بیمه شدگان افزایش یافته است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بیمه سلامت در طول دوره دولت تدبیر و امید اشاره نمود و گفت: هزینه های درمانی بیمه شدگان حوزه سلامت سال 92 نسبت به سال گذشته 245 درصد افزایش یافته است.

مظفری اضافه نمود: بیمه شدگان شهری 69 درصد اضافه شدند و هزینه درمان آنها 211 درصد افزایش یافته، هزینه درمان بیمه شدگان روستاییان 308 درصد و تعداد بیمه شدگان بیماران خاص 43 درصد و هزینه درمان آنها نیز 314 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین بیان داشت: تعداد پزشکان خانواده روستایی 20 درصد و هزینه آزمایشگاهی و رادیولوژی روستاییان 17 درصد افزایش یافته و همچنین در راستای تسهیل خدمات رسانی بیشتر و بهتر 94 درصد فراوری دفترچه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

بیمه سلامت برای مقابله با کرونا 500 میلیارد تومان هزینه نموده است

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، بیمه سلامت برای مقابله با این یماری 500 میلیارد تومان به استان اختصاص داده و تمام مطالبات طرف های قرارداد در سال های 97 و 98 بیمه سلامت را در راستای یاری به مراکز درمانی در مقابله بیماری کووید 19 تسویه نموده است.

مظفری همچنین بیان داشت: تمام مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت که به سامانه الکترونیکی متصل اند تا دی ماه امسال نیز تسویه نموده و همچنین تمام مطالبات بیمارستان های غیردولتی تا شهریورماه، و 70 درصد هزینه های بیمارستان ها دولتی تا خرداد ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت دوشادوش تمام مراکز درمانی در مقابله با بیماری ویروس کرونا در حال اجرا وظیفه است، گفت: در هشت ماه سپری شده از امسال بیمه سلامت 36 میلیارد تومان هزینه های بستری؛ چهار میلیارد هزینه ویزیت و 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه آزمایش پرداخت نموده است و 2 داروی خارجی ویژه کرونا نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار داده و دفترچه کلیه افراد فاقد اعتبار را نیز تا اردیبهشت ماه سال 1400 تمدید نموده است.

کرمانشاه رتبه اول اتصال به سامانه الکترونیکی مراکز درمانی سرپایی کسب کرد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه سلامت در استقرار سامان الکترونیکی درمانگاه های سرپایی رتبه اول کشور کسب نموده است.

مظفری اضافه نمود: در اجرای سیستم دولت الکترونیکی 92 درصد پزشکان متصل اند که 64 درصد از آنها نسخه الکترونیکی تجویز می نمایند، همچنین 94 درصد داروخانه ها، 100 درصد اسناد بستری و موقت مرکز پاراکلینک و بیمارستان های دانشگاهی و 50 درصد اسناد بستری بیمارستان غیردانشگاهی الکترونیکی صادر تبادل می گردد.

وی همچنین بیان داشت: تا دی ماه امسال 400 هزار نسخه الکترونیکی فراوری و 100 هزار پرونده الکترونیکی نیز صادر شده است.

سال 1400 دفترچه تگ برگی صادر می گردد

او با بیان اینکه دیگر کاربرد دفترچه ها بیمه سرانجام یافته است، گفت: سال 1400 دفترچه های بیمه حذف می گردد و یک تک برگ برای بیمه شدگان صادر می گردد و با ارایه کد ملی خدمات درمانی به افراد ارایه می گردد.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و 250 هزار نفر یعنی 60 درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل، صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق بیمه همگانی رایگان، صندوق ایرانیان و صندوق سایر اقشار زیرپوشش دارد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1488

به "خبرنگاران پوشش بیمه درمانی در استان کرمانشاه هشت برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوشش بیمه درمانی در استان کرمانشاه هشت برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید