خبرنگاران پروژه راه سازی خلخال - منجیل فعال شد

به گزارش دکتر برای تو، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برغم محدودیت بوجود آمده در اجرای طرح های راه سازی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا ،پروژه احداث راه خلخال - منجیل پس از مدتی توقف مجددا فعال شد.

خبرنگاران پروژه راه سازی خلخال - منجیل فعال شد

محبوب حیدری روز جمعه در حاشیه بازدید از فرایند عملیات اجرایی پروژه خلخال،کلور ،درام به منجیل با تاکید بر سرعت عمل در اجرای این پروژه راه سازی مهم استان اردبیل افزود: مهندسان مشاور باید کمال همکاری را با پیمانکار داشته باشند و در این راستا فقط اولویت اول توجه به کیفیت بالای کاراست.

وی اعلام نمود: پیمانکاران و مشاوران اجرای این پروژه ضمن توجه به شتاب پروژه در انجام کار راه سازی هیچ وقت کیفیت کار را نباید فدای کمیت کنند تا تمام سازه ها با استاندارد لازم اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که تا نیمه اول سالجاری 16 کیلومتر هدفگذاری پروژه تا مرحله زیرسازی بیس جاده جهت آسفالت آماده و همزمان کار بازگشایی راه میانسران و خساره در حوزه استان زنجان محقق شود.

وی همچنین در خصوص طلب پیمانکار پروژه نیز گفت: پیمانکاران مجری این پروژه مبلغ معینی طلب دارند که بخشی از آن روزهای اخیر پرداخت شده و چنانچه صورت شرایط تائید شده دارند قطعا کارفرما برای پرداخت صورت شرایط اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حیدری گفت: شرکت پاسیلو .مشاور این پروژه در ابلاغ نقشه ها همکاری رضایت بخشی با مجموعه اجرایی پروژه خلخال ،درام ،طارم به منجیل و قطعه در حال اجرای واقع در بخش شاهرود خلخال - درام دارند .

او ادامه داد : شرکت پاسیلو ملزم به ارزیابی راستاهای روستای دیز به طرف شال در بخش شاهرود خلخال بوده تا مبلغ مورد نیاز جهت اوراق در اختیار مدیریت کل راه و شهرسازی بابت کار ارزیابی اراضی شخصی واقع در راستا اجرای پروژه پرداخت شود .

حیدری با بارزاز رضایت از فرایند عملیات اجرایی ساخت پروژه گفت: اعتبار 400 میلیارد ریالی از محل سفر رییس جمهوری به اردبیل تا یک ماه تعیین تکلیف خواهد شد و تا آن موقع در خصوص تعیین پیمانکار آسفالت راه نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: اسناد مناقصه آسفالت این پروژه هم تا 15 خرداد سال 99 آماده خواهد شد تا ضمن تعیین پیمانکار برنده مناقصه زمینه برای آسفالت راستاهای زیرسازی شده فراهم شود.

او با بیان اینکه اعتبارات منظور شده برای اجرای طرح های راه سازی استان تا سرانجام تیرماه امسال و سال اقتصادی گذشته قابل جذب و هزینه است گفت:جاده خلخال -کلور- درام به منجیل جاده ای مشترک بین 2 استان اردبیل و زنجان است که سال قبل اعتباری بالغ بر 126 میلیارد ریال برای احداث این جاده در نظر گرفته شده و علاوه بر آن در سفر اخیر رییس جمهوری نیز در مجموع 400 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه فرایند اجرایی این راه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تشریح کرد: طول این راه 55 کیلومتر است که 37.5 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و 17.5 کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان واقع شده است.

حیدری افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه 4.5 کیلومتر از حوزه زنجان کاهش و به مجموع راه های در حال اجرای استان اردبیل در این راستا اضافه شده و هم اکنون طول راستا پروژه در استان به 42 کیلومتر افزایش یافته و در مقابل راستا واقع در حوزه استان زنجان به 13 کیلومتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در هر 2 سمت استان های زنجان و اردبیل از سوی پیمانکاران مجری وبه طول 20 کیلومتر در حال اجرا است، اظهارداشت: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان اردبیل دارد و به این دلیل علی رغم شرایط اقتصادی کشور تمام تلاش ما برای اجرای به موقع و سریع این پروژه است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این راستا از هرگونه گردنه برف گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال به مرکز کشور و استان های شاقتصادی، افزایش ظرفیت های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه گذار و اهداف گردشگری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1003

به "خبرنگاران پروژه راه سازی خلخال - منجیل فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروژه راه سازی خلخال - منجیل فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید