خبرنگاران هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد

به گزارش دکتر برای تو، پکن-خبرنگاران-خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی یک روز پس از پرتاب دو فروند موشک از سوی کره شمالی، گزارش داد: هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمده است.

خبرنگاران هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد

این خبرگزاری روز سه شنبه گزارش داد: این اقدامی از سوی ارتش آمریکا برای نظارت بر فعالیت های کره شمالی است که روز دوشنبه دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد.

نیروی هوایی آمریکا این هواپیمای مدل آر سی 135 دبلیو را در ارتفاع 31 هزار پایی و در آسمان شبه جزیره کره و اطراف پایتخت کره جنوبی به پرواز دراورده است.

گزارش حاکی است که آمریکا برای نظارت و گشت های شناسایی و جاسوسی از این مدل هواپیما استفاده می نماید و اواخر ماه گذشته میلادی نیز این هواپیما با یک فروند هواپیمایی جاسوسی دیگر چنین ماموریتی انجام داده اند.

یونهاپ اضافه نمود که این پرواز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر آن کشور دو پرتاب از شهر ساحلی وونسان به سمت دریای شرقی انجام داد.

کره شمالی آخرین بار نوامبر سال 2019 دو فروند موشک مورد آزمایش قرار داده بود. این کشور از روز آدینه گذشته در حال اجرا رزمایش های مختلف برای نیروهای ارتش بوده است و این پرتاب ها احتمالا جزوی از همان تمرینات بوده است.

کره شمالی پیشتر هشدار داده بود در پاسخ به فشارهای مالی آمریکا و تحریم های آن کشور یک سلاح راهبردی پیشرفته جدید آزمایش می نماید اما در هفته های گذشته چنین سلاحی آزمایش نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 840

به "خبرنگاران هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید