خبرنگاران جهش تولید شکر در خوزستان تا 500هزار تن

به گزارش دکتر برای تو، اهواز - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی کرد در سال جهش تولید میزان تولید شکر در واحدهای هفت گانه وابسته به این شرکت از 300هزار تن سال بهره برداری قبلی ، به 500هزار تن در سال 1399 برسد.

خبرنگاران جهش تولید شکر در خوزستان تا 500هزار تن

عبدعلی ناصری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به کاهش فرایند تولید شکر در واحدهای نیشکری خوزستان ناشی از خشکسالی و سیلاب بهار پارسال اضافه کرد:بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تولید شکر در واحدهای هفت گانه در سال 1400 به 700هزار تن یعنی ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

وی گفت:با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از 40 هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و با وجود چنین خسارتی با برنامه ریزی اجرا شده ، پیروز شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از 22 هزار و 600 هکتار نیشکر را در سال گذشته ثبت کنیم.

ناصری با اشاره به سرانجام عملیات برداشت نیشکر از سطح 48 هزار هکتار از مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر و صنابع جانبی در مدت 78روزکاری گفت: برداشت نیشکر از آبان ماه1398 شروع و در روزهای اخیر به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ادامه فعالیت عادی این شرکت بزرگ تولیدی با وجود مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط شیوع کرونا ، تولید در شرکت توسعه نیشکر متوقف نشد و به فرایند عادی خود ادامه داد.

ناصری با تقدیراز مجموعه تلاشگران عرصه کشاورزی و صنعت در برداشت نیشکر و تولید شکرگفت: مجموعه کارگران و کارکنان این شرکت به صورت سه نوبت کاری در مزارع نیشکر و کارخانه های تولید شکر فعالیت می کنند و با وجود خطر شیوع بیماری کرونا در کشور ، تولید در این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظورحفظ سلامتی وجلوگیری از شیوع این ویروس، متوقف نشد تا کمبودی در کشوردر تامین شکر ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگاران عملیات اجرایی طرح های هفت گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید 700هزار شکر از اوایل دهه 70 شروع شد و از سال 1380 یکی پس از دیگری وارد چرخه تولیدشدند.

بروز سیلاب مهیب بهار پارسال حدود نیمی از مجموع 84هزار هکتار زمین های نیشکر طرح های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود 50هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.

استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود 40درصد نیاز کشور به شکر را تولید می کند.نیاز سالانه کشور به شکر حدود 2.2 میلیون تن است که از این میزان 1.4میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندری کشور تولید می شود.

حدود 35درصد تولیدات کشاورزی خوزستان یعنی هفت میلیون تن به تولید نیشکر در واحدهای هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اختصاص دارد.

مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان حدود 16.5میلیون تن است و ارزش اقتصادی ان بیش از 200هزار میلیارد ریال است.

در افق 1410 حدود 68 درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از 2 محصول چغندر قند و نیشکر تولید می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران جهش تولید شکر در خوزستان تا 500هزار تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش تولید شکر در خوزستان تا 500هزار تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید