جزئیات هلی برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل

به گزارش دکتر برای تو، فرماندهی عملیات سازمان الحشد الشعبی در استان نینوی، طی بیانیه ای جزئیات هلی برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل را فاش کرد.

جزئیات هلی برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی عملیات الحشد در استان نینوی امروز (یکشنبه 29 دسامبر) طی بیانیه ای جزئیاتی از حمله تروریستی علیه مخازن الحضر در جنوب موصل را خاطرنشان کرد.

در بیانیه فرماندهی عملیات الحشد نینوی که نسخه ای از آن در پایگاه خبری الغد منتشر شد، آمده است: در ساعت 17، یگان های ما، فرود سه چتر نجات از بالگرد های موسوم به چینوک در مخازن الحضر در جنوب موصل را ثبت کردند و پس از نیم ساعت، شماری از عناصر داعش در همین مکان مشاهده شدند. نیرو هایی از تیپ 44 فرماندهی عملیات نینوی به این منطقه اعزام شدند و با دشمن درگیر شدند و طی آن 4 تروریست کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ساعت 20 نیز، نزدیک به 20 جنگجو به سوی یگان های ما حمله کردند که پس از درگیری شدید میان دو طرف، خسارات زیادی به مهاجمان وارد شد. در این عملیات، نیروی هوایی ارتش عراق نیز مشارکت داشت و پیروز شد 6 تروریست را از بین ببرد.

فرماندهی عملیات نینوی، تاکید نمود که آمریکایی ها با تجهیزات و تسلیحات خود تروریست ها را مجهز نموده بودند و حمایت آن ها از تروریست ها در این عملیات کاملا مشهود بود، اما بیداری و اراده نیرو های ما آن ها را غافلگیر کرد.

سازمان الحشد الشعبی، پیشتر نیز به فرماندهان امنیتی عراق درباره خطر داعش در مرز های مشترک عراق و سوریه به ویژه مناطق مجاور استان نینوی و منطقه جزیره الحضر هشدار داده بود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال 2014، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیرو های عراقی پیروز شدند در سال 2017 تروریست ها را از کشورشان اخراج نمایند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در بعضی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در بعضی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می دهند به ویژه که گزارش هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی ها در مرز مشترک عراق و سوریه و کوشش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 661

به "جزئیات هلی برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات هلی برن آمریکایی - داعشی در جنوب موصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید