جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایران را رسما رد کرد

به گزارش دکتر برای تو، مقامات جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایران را رسما رد نموده اند.

جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایران را رسما رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری خاطرنشان کرد مقامات منطقه جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) را رسما رد نموده اند.

دولت محلی جبل الطارق در بیانیه ای درباره رد درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قوانین مربوط به تحریم های آمریکا با قوانین تحریمی اتحادیه اروپا متفاوت است، امکان اجرای درخواست آمریکا وجود ندارد و جبل الطارق نیز از سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران در این منطقه پیروی می نماید.

پس از آنکه نیروی دریایی انگلیس در اقدامی غیرقانونی نفتکش ایرانی گریس یک را توقیف کرد، اوایل هفته جاری مقام های دولت محلی جبل الطارق به این نفتکش اجازه داده است تا این منطقه را ترک کند.

نفتکش گریس 1 که روز آدینه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به آدریان دریا اطلاع داد، حدود 40 روز پیش به بهانه بی اساس نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل الطارق توقیف شد.

دادگاه عالی جبل الطارق ابتدا در روز آدینه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس 1 داد. پایان پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل الطارق با بی اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

اما رسانه های آمریکایی اواخر وقت آدینه به نقل از وزارت دادگستری این کشور خاطرنشان کردند یک دادگاه آمریکا در واشنگتن حکم توقیف نفتکش ایرانی را صادر نموده است.

کاخ سفید پیش از این هم سعی نموده بود از حرکت گریس-1 جلوگیری کند و پس از ناکامی در تمدید توقیف این ابرنفتکش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای خدمه این نفتکش را به تحریم تهدید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 268

به "جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایران را رسما رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایران را رسما رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید