توزیع بن کارت های سلامتدر مناطق محروم خراسان رضوی

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، محمد اسماعیل زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم خراسان رضوی اشاره و اظهارکرد: سال جاری برای نخستین مرتبه بن کارت های سلامت ویژه دریافت خدمات رایگان برای نیازمندان در مناطق محروم توزیع شد.

توزیع بن کارت های سلامتدر مناطق محروم خراسان رضوی

وی اضافه نمود: افرادی که این کارت ها را در اختیار دارند می توانند از خدمات رایگان در حوزه های پزشکی ، دندانپزشکی، مامایی و بینایی سنجی استفاده نمایند.توزیع این بن کارت ها با همکاری رابطین بهداشتی در منطقه ، مدیران مدارس و افراد معتمد محلی انجام گردیده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان نمود: در اردوی جهادی سرخس 820 خانوار ساکن در روستاهای دولت آباد، صدرآباد، قاسم آباد، قلعه قصاب، نوروزآباد، شورقلعه، کلاته مره ای، شلغمی سفلی، شلغمی علیا و صمدآباد زیر پوشش قرار گرفتند.

اسماعیل زاده بیان نمود:آموزش تغذیه سالم، آموزش تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری های عفونی مانند سل، تب مالت، تب خونریزی دهنده کنگو، سالک، هاری و غربالگری قند و فشار خون، وزن و قد، از جمله خدماتی بود که در اردوهای جهادی به ساکنان این مناطق آموزش داده شد.

وی گفت: در مجموع در این دوره از اردوهای جهادی 145 نفر از معاینه مامایی، 333 نفر از معاینه پزشک عمومی، 60 نفر از خدمات بینایی سنجی، 1500 نفر از معاینه دندانپزشکی و بیش از 350 نفر از خدمات درمانی دندانپزشکی از جمله کشیدن، ترمیم و جرم گیری دندان برخوردار شدند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در مجموع 3 دوره برگزاری اردوی جهادی که با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان بهداشت و درمان صورت پذیرفت، بیش از11 هزارنفر از ساکنان مناطق محروم زیر پوشش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 28

به "توزیع بن کارت های سلامتدر مناطق محروم خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بن کارت های سلامتدر مناطق محروم خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید