تبدیل بیگان به دهکده گردشگری عشایری خراسان شمالی معطل اختصاص اعتبار

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تبدیل منطقه بیگان به دهکده گردشگری عشایری در این استان نیازمند اختصاص اعتبار است.

تبدیل بیگان به دهکده گردشگری عشایری خراسان شمالی معطل اختصاص اعتبار

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

محمد سویدانلویی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه بیگان واقع در شهرستان شیروان محل استقرار جمعیت عشایری این استان در نیمه نخست سال است، اضافه نمود: در نظر داریم تا این منطقه را تبدیل به دهکده عشایری در این استان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه یکی از طرح های اولویت دار این اداره کل است، ادامه داد: این طرح در سفر دولت تدبیر و امید مطرح شد اما برای اختصاص اعتبار مورد تصویب قرار نگرفت.

سویدانلویی اظهار کرد: این اداره کل برای انجام مطالعات اولیه برای اجرای این طرح در گام نخست به حداقل 100 میلیون ریال اعتبار احتیاج دارد اما اداره کل میراث فرهنگی استان به لحاظ اقتصادی در تنگنا واقع شده است. اگر بتوانیم با چشم اندازی چند ساله ظرفیت تاسیسات گردشگری در استان را افزایش دهیم، سهم گردشگر خارجی در استان ارتقاء خواهد یافت.

این مقام مسئول با برشمردن فرهنگ عشایر و ایجاد این دهکده توریستی توضیح داد: ایجاد دهکده عشایری می تواند توریسم روستایی و توریسم طبیعت گردی را نیز در برداشته باشد.

وی تاکید نمود: با ایجاد دهکده توریستی عشایری می توان مجموعه ای از جاذبه ها شامل موسیقی محلی، غذاهای سنتی، کشتی باچوخه، کویرنوردی، فراورده های محلی صنایع دستی و ورزش های مرتبط را در آن منطقه طراحی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شاقتصادی اظهار داشت: ایجاد دهکده گردشگری عشایری یعنی دارا بودن از یک توریسم دائمی چرا که خراسان شاقتصادی استانی چهار فصل است و کمتر استانی در کشور وجود دارد که چنین جاذبه های داشته باشد. منطقه بیگان واقع در حاشیه جاده آسیایی بین جاده شیروان و بجنورد قرار گرفته است و به لحاظ شرایط اقلیمی و زیستی منطقه مناسب جهت تاسیس دهکده گردشگری عشایری مورد تایید کارشناسان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 707

به "تبدیل بیگان به دهکده گردشگری عشایری خراسان شمالی معطل اختصاص اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل بیگان به دهکده گردشگری عشایری خراسان شمالی معطل اختصاص اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید