بومی سازی 8 گروه جدید کالایی صنعت نفت

به گزارش دکتر برای تو، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اضافه شدن 8 گروه کالایی جدید به طرح بومی سازی 10 گروه کالا های کاربردی نفت در آینده نزدیک اطلاع داد.

بومی سازی 8 گروه جدید کالایی صنعت نفت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت و تامین الکتروپمپ های طرح انتقال نفت از گوره به جاسک با اشاره به اینکه در تمام قرارداد هایی که امروز امضا شد، ضمیمه ای با محور بهره مندی از توان فراوری داخل وجود دارد گفت: این قرارداد ها بخشی از یک طرح ملی و راهبردی است که در سال 96 مصوب شد و با توجه به حجم کار قابل توجهی که از زمان تصویب طرح تا کنون اجرا شده است، اطمینان دارم این طرح در موعد مقرر به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بخش های مختلف طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک اشاره نمود و گفت: این طرح شامل احداث پنج تلمبه خانه به ارزش قراردادی 143 میلیون یورو، احداث هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ، احداث 20 مخزن 500 هزار بشکه ای برای ذخیره سازی نفت، ایجاد پایانه بزرگ نفتی در جاسک است که همگی با اتکا به توان داخل انجام می گردد.

به گفته کرباسیان برآیند اجرای این طرح، رونق صنایع پایین دستی، اشتغال زایی و توسعه در منطقه مکران خواهد بود و این طرح از این حیث که در آن فعالیت های بی سابقه ای انجام می گردد، بسیار حائز اهمیت است.

کرباسیان با اشاره به حذف ورق های گاز ترش از چرخه واردات بیان کرد: داخلی سازی این ورق ها از خروج حدود 300 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری نموده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت لوله در میان اقلام کاربردی صنعت نفت، اطمینان خاطر داد که روند خرید لوله از سازندگان داخلی ادامه می یابد.

کرباسیان در ادامه با اشاره به بخش دیگری از طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک که بر مبنای آن قرار است سه گوی شناور به منظور پهلوگیری کشتی های غول پیکر در جاسک احداث گردد، اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس مناقصه مربوط به این بخش را نیز ظرف چند هفته آینده برگزار می نماید و همانند برنامه ریزی انجام شده برای استفاده حداکثری از توان شرکت های ایرانی در بخش ساخت و تامین الکتروپمپ ها، در این بخش نیز با نظر مثبت وزیر نفت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود داخلی مدنظر قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اضافه شدن هشت گروه کالایی جدید به طرح بومی سازی 10 گروه کالا های کاربردی نفت نیز در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: نفت از هر فرصتی برای خدمت به فراوری و فراوریکننده ایرانی استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 405

به "بومی سازی 8 گروه جدید کالایی صنعت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی 8 گروه جدید کالایی صنعت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید