ایران 11 تن تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا به افغانستان اهدا کرد

به گزارش دکتر برای تو، مقامات افغانستان از اهدای یاری 11 تنی تجهیزات پزشکی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با کرونا به کابل خبر دادند.

ایران 11 تن تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا به افغانستان اهدا کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، وزارت بهداشت افغانستان خاطرنشان کرد ایران 11 تن تجهیزات پزشکی مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان یاری نموده است.

بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل در مراسمی هدف از این یاری های ایران به افغانستان را حفاظت از جان کارمندان درمانی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، مطرح کرد.

امینیان تاکید نمود که این نخستین یاری های ایران به افغانستان نیست، بلکه تهران پس از این نیز به ادامه یاری هایش به کابل متعهد است.

این یاری ها که شامل کیت های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه های تنفس مصنوعی و لوازم آن، ماسک و مواد ضدعفونی می گردد به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

بشیر نورمل معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت افغانستان ضمن قدردانی از این یاری ایران گفت: با وجود آنکه کشور ایران در حال حاضر در بحران ویروس کرونا واقع شده است؛ اما 11 تن تجهیزات طبی به افغانستان یاری نموده است.

نورمل تجهیزات یاری شده از سوی ایران را از ضروریات مهم بهداشتی خواند و خواستار یاری های بیشتر ایران در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان شد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز، همزمان با سفر هیأت ایرانی به سرپرستی محسن بهاروند، معاون وزارت خارجه ایران به کابل برای آنالیز حادثه هریرود، یک محموله وسایل و تجهیزات پزشکی با هدف مبارزه با ویروس کرونا از ایران به افغانستان ارسال شد.

این در حالی است که براساس آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان، تا کنون 15 هزار و 205 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1049

به "ایران 11 تن تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا به افغانستان اهدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 11 تن تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کرونا به افغانستان اهدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید