اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد

به گزارش دکتر برای تو، وزیر اول اسکاتلند در واکنش به پاسخ منفی احتمالی لندن به درخواست برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور، از در نظر دریافت همه گزینه های ممکن اطلاع داد.

اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند امروز (پنجشنبه) گفت اگر لندن به ممانعت از برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور ادامه دهد، اسکات ها به هر گزینه ای که لازم باشد متوسل می شوند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استورجن در این باره شرح داد: اغلب این سوال از من پرسیده می گردد؛ چه کار می کنی اگر بوریس جانسون [نخست وزیر انگلیس] نه بگوید؟ همانطور که قبلا گفته ام، من همه گزینه های معقولانه برای حفاظت از حق اسکاتلند جهت معین سرنوشت را در نظر خواهم گرفت.

این اظهارات وی در حالی است که جانسون پنج روز پیش و بعد از معین شدن نتیجه انتخابات سراسری انگلیس، با استورجن ملاقات نموده و با درخواست برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور مخالفت نموده بود. (جزئیات بیشتر)

استورجن که حزبش توانست 47 کرسی در مجلس انگلیس به دست بیاورد، ضمن مخالفت با جدایی کشورش از اتحادیه اروپا گفته بود باید همه پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار گردد.

نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس روز آدینه (13 دسامبر) اعلام شد که بر اساس آن حزب محافظه کار به رهبری جانسون، پیروز شد از 650 کرسی مجلس این کشور، 365 کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 576

به "اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید