ابطال نتایج همه پرسی مبارزه با فساد کلمبیا به دلیل عدم استقبال مردم

به گزارش دکتر برای تو، همه پرسی روز یکشنبه کلمبیا که بر سر هفت طرح مبارزه با فساد برگزار گردید، نتوانست حد نصاب لازم آرای رای دهندگان را به دست بیاورد و بدین ترتیب نتایج آن باطل خواهد بود.

ابطال نتایج همه پرسی مبارزه با فساد کلمبیا به دلیل عدم استقبال مردم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که هر یک از طرح هایی که در این همه پرسی در معرض رای نهاده شد از جمله کاهش حقوق قانونگذاران و اعمال محدودیت های دوره ای در سمت های دولتی دست کم 99 درصد حمایت به دست آورد.

در سال های اخیر مساله فساد یکی از موضوعات مناقشه برانگیز در کلمبیا بعد از بهبود وضعیت امنیتی این کشور بوده است.

با این حال عمده توجه مردم کشور معطوف به پرونده های فسادی نظیر خرید آرا و رشوه خواری به منظور دستیابی به قراردادهای دولتی و استرداد مقام ارشد مبارزه با فساد کلمبیا به اتهام دریافت رشوه بوده است.

نهاد بازرسی و نظارت کلمبیا اعلام نموده که فساد در این کشور هر سال برای کلمبیا معادل 17 میلیارد دلار یعنی 5.3 درصد فراوری ناخالص داخلی ضرر مالی داشته است.

در همه پرسی روز یکشنبه هر یک از پرسش ها باید حدنصاب 12.1 میلیون رای را به دست می آوردند.

با این حال مقام های کلمبیا اعلام کردند که تنها 11.6 میلیون نفر یعنی کمتر از یک سوم مجموع 36.4 میلیون رای دهنده واجد شرایط در این همه پرسی شرکت کردند.

در همین میزان آرا هر یک از هفت پرسش نظیر ممنوع شدن مجازات حبس خانگی برای مفسدین، اجباری شدن انتشار فهرست پرداخت مالیات از سوی مقام های منتخب و اعمال محدودیت سه دوره ای برای قانونگذاران بیش از 99 درصد رای مثبت کسب کردند.

همچنین رای دهندگان از اعمال محدودیت برای حقوق های ماهانه قانونگذاران و دیگر مقام های عالی رتبه و کاهش آن به حدود 6600 دلار حمایت کردند.

این در حالی است که قانونگذاران کلمبیایی در حال حاضر ماهانه 10 هزار و 500 دلار حقوق می گیرد در حالی که حداقل دستمزد از سوی دولت کلمبیا حدود 260 دلار اعلام گردیده است.

بسیاری از قانونگذاران میانه رو و چپ گرا در کلمبیا از حامیان طرح های مطرح گردیده در این همه پرسی بودند.

همچنین ایوان دوکه، رئیس جمهور راست گرای کلمبیا که وعده داده بود با فساد مبارزه نموده و محدودیت های دوره ای را به همراه تشدید مجازات مفسدین اعمال نمایند از همه پرسی حمایت نموده و فساد در کلمبیا را یک سرطان خواند.

با این حال چند نفر از اعضای حزب او از جمله آلبارو اوریبه، رئیس جمهور سابق و سناتور فعلی گفتند که ترجیح آنها حمایت از قوانین مبارزه با فساد در کنگره به جای این همه پرسی است.

اوریبه که دولتش درگیر تحقیقات ضد فساد علیه مقام های آن بود، از سوی دادگاه عالی کلمبیا نیز به اتهام رشوه خواری و خرید شاهد هدف تحقیقات نهاده شده است.

دوکه در یک سخنرانی تلویزیونی در اواخر روز یکشنبه از قانونگذاران کلمبیایی خواست تا از اصلاحات ضد فساد حمایت نمایند و از شهروندان نیز خواست هرگونه فساد را گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 8

به "ابطال نتایج همه پرسی مبارزه با فساد کلمبیا به دلیل عدم استقبال مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطال نتایج همه پرسی مبارزه با فساد کلمبیا به دلیل عدم استقبال مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید